Тус семинарыг ЖАЙКА-гаас зохион байгуулсан. ЖАЙКА ер нь аливаа үйл ажиллагаа зохион байгуулахдаа ширхэг цаас, үдээс хадаасыг ч үлдээхгүй айхтар чимхлүүр хандаж, бөөн учир холбогдол, уялдаа зангилаатай юм хийдэг юм шиг байдгийн. Тухайлбал бидний семинар аялал жуулчлалтай холбоотой болохоор анх бүртгэхээс авахуулаад бүхий л ажиллагаа, тарааж өгсөн материал, хүмүүсийн харьцаа, аваачиж үзүүлж буй албан газар, үзвэр үйлчилгээ бүгд л семинарын сэдэв, бидний боломж бололцоотой уялдаж холбогдож байв. Тухайлбал оролцогчид бид бүгд хөгжиж буй орноос ирсэн болохоор өөр өөрсдийн улсдаа хэрэгжүүлэх боломжтой, хялбар, санхүү эдийн засгийн хувьд хүндрэлгүй хийчихмээр ажлуудыг семинарын хөтөлбөрт оруулсан байв.
Хоккайдод аялал жуулчлалыг хөгжүүлж буй ерөнхий байдал
Ерөнхийдөө Японы хувьд аялал жуулчлалын салбар өөрийн гэсэн хүндрэл бэрхшээлтэй тулгарч байгаа аж. Учир нь дунджаар Японоос гадаад руу жуулчилж байгаа хүмүүсийн тоо 16.9 байхад Японд ирж буй гадаадын жуулчдын тоо 6.14 сая байгаа нь мөнгөний экспорт, импортыг тэнцвэргүй болгохоос гадна бөгөөд Дэлхийн Аялал Жуулчлалын Байгууллагаас тодорхойлсон Дэлхийн Шилдэг 25 Аялал Жуулчлалын Газарт Япон ороогүй байх жишээтэй. Өөрөөр хэлбэл олон улсын хэмжээнд Япон улс аялал жуулчлалын имижээ сайжруулах шаардлагатай болж буй бөгөөд энэ талаар нэлээн хэдэн арга хэмжээ авч байгаа нь 2001 оноос эхэлсэн Визит Жапан хөтөлбөр.
Хоккайдогийн хувьд бүс нутгийн хэмжээнд аялал жуулчлалыг эдийн засгийн тэргүүлэх салбар болгон хөгжүүлэхээр 2001 оноос Аялал Жуулчлалын Хөтөлбөр гаргаж хэрэгжүүлж байгаа аж. Энэ Хөтөлбөрийн хүрээнд Хоккайдогийн Үнэт өвийн жагсаалтыг нутгийн иргэдийн саналд үндэслэн гаргасан нь одоо 52 зүйлс болжээ. Үүнд эртний дурсгалт байшин барилга, хөшөө, уул ус зэргээс гадна идэш ууш орсны дотор Чингис Хаан гэсэн нэртэй хонины шарсан махан хоол багтсан байхын. Ингээд семинарын туршид орон орны нөхдүүдтэй нийлж Чингис хааныг тал талаас нь баахан идсэн гэж байгаа.
Хоккайдод ирэгсдийн хувьд олон улсын жуулчид ихссэн ч дотоодын аялагчдын тоо багасаж буй ажээ. Ийнхүү дотоодын жуулчлал буурч буй нь хүн амын нийт орлого багасаж, ажилгүйдлийн хэмжээ ихсэж буйтай уялдаатай бол харин Тайвань, Өмнөд Солонгос, Хонг Конг, Сингапур, Австрали зэрэг орноос зочлогсдын тоо ихсэж буй нь цас үзэх, цанаар гулгах гэсэн хүсэл тэмүүлэлтэй холбоотой аж.
Хоккайдод аялал жуулчлалыг хөгжүүлэхийн тулд орон нутгийн удирдлагаас хувийн хэвшил болон хувь хүмүүсийн санаачилгыг ихэд дэмжиж ажиллаж байна. Зөвхөн нэг хүний санаа нутгийн хөгжилд томоохон хувь нэмэр оруулж болдгийг Ёсакой Соран Фестивалиас харж болно.
Ерөнхийдөө Японы хувьд аялал жуулчлалын салбар өөрийн гэсэн хүндрэл бэрхшээлтэй тулгарч байгаа аж. Учир нь дунджаар Японоос гадаад руу жуулчилж байгаа хүмүүсийн тоо 16.9 байхад Японд ирж буй гадаадын жуулчдын тоо 6.14 сая байгаа нь мөнгөний экспорт, импортыг тэнцвэргүй болгохоос гадна бөгөөд Дэлхийн Аялал Жуулчлалын Байгууллагаас тодорхойлсон Дэлхийн Шилдэг 25 Аялал Жуулчлалын Газарт Япон ороогүй байх жишээтэй. Өөрөөр хэлбэл олон улсын хэмжээнд Япон улс аялал жуулчлалын имижээ сайжруулах шаардлагатай болж буй бөгөөд энэ талаар нэлээн хэдэн арга хэмжээ авч байгаа нь 2001 оноос эхэлсэн Визит Жапан хөтөлбөр.
Хоккайдогийн хувьд бүс нутгийн хэмжээнд аялал жуулчлалыг эдийн засгийн тэргүүлэх салбар болгон хөгжүүлэхээр 2001 оноос Аялал Жуулчлалын Хөтөлбөр гаргаж хэрэгжүүлж байгаа аж. Энэ Хөтөлбөрийн хүрээнд Хоккайдогийн Үнэт өвийн жагсаалтыг нутгийн иргэдийн саналд үндэслэн гаргасан нь одоо 52 зүйлс болжээ. Үүнд эртний дурсгалт байшин барилга, хөшөө, уул ус зэргээс гадна идэш ууш орсны дотор Чингис Хаан гэсэн нэртэй хонины шарсан махан хоол багтсан байхын. Ингээд семинарын туршид орон орны нөхдүүдтэй нийлж Чингис хааныг тал талаас нь баахан идсэн гэж байгаа.
Хоккайдод ирэгсдийн хувьд олон улсын жуулчид ихссэн ч дотоодын аялагчдын тоо багасаж буй ажээ. Ийнхүү дотоодын жуулчлал буурч буй нь хүн амын нийт орлого багасаж, ажилгүйдлийн хэмжээ ихсэж буйтай уялдаатай бол харин Тайвань, Өмнөд Солонгос, Хонг Конг, Сингапур, Австрали зэрэг орноос зочлогсдын тоо ихсэж буй нь цас үзэх, цанаар гулгах гэсэн хүсэл тэмүүлэлтэй холбоотой аж.
Хоккайдод аялал жуулчлалыг хөгжүүлэхийн тулд орон нутгийн удирдлагаас хувийн хэвшил болон хувь хүмүүсийн санаачилгыг ихэд дэмжиж ажиллаж байна. Зөвхөн нэг хүний санаа нутгийн хөгжилд томоохон хувь нэмэр оруулж болдгийг Ёсакой Соран Фестивалиас харж болно.
1991 онд өмнө Хоккайдогийн их сургуулийн нэг оюутан санаачилж, үзэл бодол нийлсэн 100 андуудтайгаа нийлэн бүжгийн фестиваль хийсэн нь энэ арга хэмжээний эхлэлийг тавьжээ. Дараа жилээс нь оролцогчдын тоо арав дахин ихсэж одоо 350 гаруй багийн 45000 хол давсан бүжигчид зөвхөн Японоос бус бусад орноос ирж оролцдог болжээ. Үүний ачаар гадаад дотоодын хоёр сая хүн зочилж ирдэг гэж.
Ер нь семинарын нэлээн хэсэг нь бидэнд "нэг хүний нэг санаа ч байсан зориглоод хамтраад хийвэл ямар их амжилтанд хүрч болдгийг" ухааруулах явдал байсан болов уу. Өөрөөр хэлбэл хэн нэгнийг зааж хэлэхийг хүлээх бус өөрсдөө санаачилж эхэлсэн нь хамаагүй дээр гэж. Иймэрхүү жишээ их олныг бидэнд ярьж танилцуулав.
Саппород аялал жуулчлалыг хөгжүүлж буй байдал
Саппоро уур амьсгалын хувьд Монголтой адилхан биш ч төстэй гэж хэлж болохоор байсан. Хуурай уур амьсгалтай, өвөлдөө цастай, хүйтэн гэх мэт. Саппорогийн тухай мэдээллийг надаар хэлүүлэлтгүй хүмүүс мэддэг байх аа гэж бодоод гол асуудал руугаа оръё.
Саппород аялал жуулчлал хөгжүүлж буй жишээг чихэр, шоколадын хүрээнд ярилцав. Саппоро өөрийн имижээ бүрдүүлэх үүднээс "Sweets Kingdom" буюу Амттаны Гүрэн гэсэн төсөл хэрэгжүүлж байгаа аж. Өөрөөр хэлбэл Саппоро хотыг амттаны хот болгож хөгжүүлэх стратегийг боловсруулж 2005 оны 11 дүгээр сарын 15-нд Амттаны Гүрэн Саппороаг дэмжих зөвлөлийг Саппорогийн Чихэр Жигнэмэгийн Холбоо, Орон Нутгийн Засаг Захиргаа, Худалдаа Аж Үйлдвэрийн Танхим, Аялал Жуулчлалын Холбооны бүрэлдэхүүнтэй байгуулжээ. Тус зөвлөл хувийн хэвшлийг мөн өөртөө нэгтэснээр одоогийн байдлаар 85 компани гишүүнээр элссэн байна.
Зөвлөл байгуулагдснаас хойш хэд хэдэн ажил хийсний нэг нь жил бүр уламжлал болон зохион байгуулж буй Саппорогийн Амттан уралдаан юм. 2006 оны шагналыг Саппорогийн Гүзээлзэгнийн Торт, 2007 оны шагналыг Саппорогийн Цагаан Тирамису авчээ. Тус уралдаанд оролцогчид бие биетэйгээ бялуу чихэр жигнэмэгийн ноу хау, жороо үнэ төлбөргүйгээр солилцож, хамтын ажиллагаагаа хөгжүүлэх боломж олгодог нь онцлог. Тийм болохоор компаниуд уралдаанд түрүүлсэн бүтээгдэхүүнийг зохиогчийн эрх зөрччихвий гэж айх зүйлгүйгээр үйлдвэрлэх боломжтой болж байгаа юм. Ингэхдээ, тухайлбал Гүзээлзгэнийн торт хийхэд дараах журмыг баримтлах үүрэгтэй гэж байгаа:
- Бялууны дээд талыг цагаан кремээр бүрэх
Саппород аялал жуулчлалыг хөгжүүлж буй байдал
Саппоро уур амьсгалын хувьд Монголтой адилхан биш ч төстэй гэж хэлж болохоор байсан. Хуурай уур амьсгалтай, өвөлдөө цастай, хүйтэн гэх мэт. Саппорогийн тухай мэдээллийг надаар хэлүүлэлтгүй хүмүүс мэддэг байх аа гэж бодоод гол асуудал руугаа оръё.
Саппород аялал жуулчлал хөгжүүлж буй жишээг чихэр, шоколадын хүрээнд ярилцав. Саппоро өөрийн имижээ бүрдүүлэх үүднээс "Sweets Kingdom" буюу Амттаны Гүрэн гэсэн төсөл хэрэгжүүлж байгаа аж. Өөрөөр хэлбэл Саппоро хотыг амттаны хот болгож хөгжүүлэх стратегийг боловсруулж 2005 оны 11 дүгээр сарын 15-нд Амттаны Гүрэн Саппороаг дэмжих зөвлөлийг Саппорогийн Чихэр Жигнэмэгийн Холбоо, Орон Нутгийн Засаг Захиргаа, Худалдаа Аж Үйлдвэрийн Танхим, Аялал Жуулчлалын Холбооны бүрэлдэхүүнтэй байгуулжээ. Тус зөвлөл хувийн хэвшлийг мөн өөртөө нэгтэснээр одоогийн байдлаар 85 компани гишүүнээр элссэн байна.
Зөвлөл байгуулагдснаас хойш хэд хэдэн ажил хийсний нэг нь жил бүр уламжлал болон зохион байгуулж буй Саппорогийн Амттан уралдаан юм. 2006 оны шагналыг Саппорогийн Гүзээлзэгнийн Торт, 2007 оны шагналыг Саппорогийн Цагаан Тирамису авчээ. Тус уралдаанд оролцогчид бие биетэйгээ бялуу чихэр жигнэмэгийн ноу хау, жороо үнэ төлбөргүйгээр солилцож, хамтын ажиллагаагаа хөгжүүлэх боломж олгодог нь онцлог. Тийм болохоор компаниуд уралдаанд түрүүлсэн бүтээгдэхүүнийг зохиогчийн эрх зөрччихвий гэж айх зүйлгүйгээр үйлдвэрлэх боломжтой болж байгаа юм. Ингэхдээ, тухайлбал Гүзээлзгэнийн торт хийхэд дараах журмыг баримтлах үүрэгтэй гэж байгаа:
- Бялууны дээд талыг цагаан кремээр бүрэх
- Хоккайдод ургасан гүзээлзгэнийг хэрэглэх
-"Саппорогийн амттан", "Саппорогийн Амттан 2006", "САППОРО" гэсэн бичигтэй шоколадан пайзтай байх
Одоогоор нөхдүүд амттан-аялал жуулчлалыг холбосон хэд хэдэн арга хэмжээ авч байгаа аж:
- Аялал жуулчлалыг гол цэгүүд болон машин зогсоол зэрэгт Саппорогийн амттануудыг түгээх
- Саппорогийн амттаны дэлгүүрүүдийг хамарсан хөнгөлөлттэй үйлчлүүлэх эрхийн тасалбар гаргаж, аялал жуулчлалын компаниудын аялалын хөтөлбөрт оруулах
- Такси компаниудтай хамтарч Амттаны ертөнцөөр аялах төсөл хэрэгжүүлэх. Энэ төслийн дагуу таксины жолооч зорчигчийг хэд хэдэн амттаны дэлгүүр, үйлдвэр, кафегаар аялуулах, тодорхой мэдээлэл өгөх юм байна.
Жич. Саппорогийн амттаны уралдаанд түрүүлсэн бүтээгдэхүүний жорыг вебсайтаас нь авч үзэж болно.
Ингээд баахан амттан идэж хотын төвөөр зугаалж баяссаны дараа, Окура болон Мойва ууланд аваачив.
Ингээд баахан амттан идэж хотын төвөөр зугаалж баяссаны дараа, Окура болон Мойва ууланд аваачив.
Окура ууланд цанын үсрэлтийн стадион, өвлийн спортын музей байх. Өвлийн спортын музей нь харин их таалагдсан. Тэнд өвлийн спортын зарим төрлүүдийг биеэр туршиж үзэх боломжтой төхөөрөмж тавьсан байсан нь над шиг биеийн тамирт муу хүнд их дажгүй эд байлаа...
No comments:
Post a Comment