Monday, December 11, 2006

galanz


Өнгөрсөн жил Хятадын засгийн газраас том компаниуддаа заавал нэг алдартай брэнд үйлдвэрлэх коммунист үүрэг өгчээ. Дэлхийн зах зээлийн бараа таваарын тэн хагасыг шахуу үйлдвэрлэдэг мөртлөө Хятадын брэнд гэхээр зүйл огт байхгүй байгаад асуудлын гол нь оршиж байгаа юм.
Нээрээ ч тийм л дээ. Ииийй цаана чинь Хятадын компаниуд бизнесийнхэн...гээд л айлгаад л байх юм. Хамаг юм Хятадад үйлдвэрлэв гэсэн шошготой болоод л байх юм. Гэхдээ дэлхийн зах зээл дээр хятадын брэнд, барааны тэмдэг нь нэрд гарсан, олны танил болоод хошууруулаад байгаа юм бий бил үү? Дэлгүүр хоршоогоор олон яваад байдаггүй болохоор би сайн мэдэхгүй ч гэсэн Тошибо, Тоёото, Проктер энд Гэмбль гээд хэн ч дуулаад, аа тийм л дээ гээд хүлээгээд авахаар Хятадын брэнд болсон нэр хаяг, зүүлт, шошго саная гээд санаанд орохгүй юмаа. IBM-г худалдаж авсан Lenovo-г нэрлэж болох юм. Гэхдээ л дэлхийн зах зээлд IBM-ийн нэрийн дор бүтээгдэхүүнээ гаргахгүй л бол Lenovo гээд гаргахаар танил болоогүй л байгаа. Галанз гээд дэлхийн шарах шүүгээний 40 хувийг үйлдвэрлэдэг гээд байгаа ч энэ нэр нь брэнд болоогүй болохоор бусад фирмийн нэрээр бүтээгдэхүүнээ үйлдвэрлэдэг.Өөрийнхөөрөө дураараа бодоход, энэ хятадууд чанар загвар муутай бараа хийсээр байгаад Хятадын бараа хулхи гэсэн ойлголт нь брэнд нь болчихоод үйлчлээд байдаг ч байж магадгүй. Би Сонигийн бүтээгдэхүүнийг Хятадад үйлдвэрлэв гэсэн байхад авч л орхино, харин Хятадын Lenovo-г мөнгөгүйдэх зэрэг аргаа барсан үедээ л авах байх . Цаанаа л энэ чинь хятадынх шүү дээ л гэж бодогдоод.Уул нь хятадууд чанартай сайн юм хийе гэвэл хийж чаддаг ч чанартаа бус тоон дээрээ анхаарлаа тавиад байдаг юм болов уу? Энд бас хятадуудын сэтгэлгээний онцлог байгаад байгаа юм болов уу. Хятадууд юм л бол найз аа, найз аа гээд л инээд алдаад л гүйгээд байдаг. Долигноод байгаа юм уу гэхээр үгүй юм шиг байгаа юм. Хятадууд бизнесийнхээ мөн чанарт бус түнштэйгээ тогтоох харилцаанд хамаг анхааралаа тавьдаг юм шиг санагддаг юм. Наад зах нь энэ байдал нь сав л хийвэл хамт хоол идэх гээд байдгаас харагдана. Их л олон танилтай, тэдэнтэйгээ харилцаа холбоо нь сайн байх нь бизнесийн гол арга барил нь болсон болохоор л өөрсдийн брэндээ үйлдвэрлэхээс илүүтэй овоо олны танил болсон бусад брэнд нэрийг мөнгөөр цохиж худалдаж аваад байдаг юм болов уу. Маш олон жилийн дараа л ийнхүү хятадууд өөрсдийн тоглоомын дүрэм нь өөр газар явуургүй байгааг ухамсарлаад, одооноос өөрсдийн брэндээ гаргах засгийн үүргийг биелүүлэхээр ханцуй шамлан ажиллаж байгаа нь гарцаагүй. Харин энэ байдалд манай бизнес эрхлэгчид дор дороо дүгнэлт хийх нь л хамгийн чухал болов уу.

No comments: